Menu

Cart

Content

Breadcrumb

Jeste li znali ?

… koje su tajne dobrog čaja?

Isti čaj nema svaki put isti okus, nekad je bolji, a nekad gori. Spravljanje dobrog čaja nije toliko jednostavno koliko se čini, potrebno je pratiti neka pravila:

01Koristite čaj u listićima. Kvaliteta takvog čaja je uvelike bolja od onog u vrećicama. Sigurno ste nekad osjetili predivan miris koji se širi iz limene kutije u kojoj se drži čaj. Čaj u vrećici nema ni izbliza takav miris.

02Držite čaj u zatvorenom spremniku. Tako možete biti sigurni da čaj neće izgubiti svoj okus.

03Što je veći čajnik/šalica/lončić u kojem spravljate čaj bit će više mjesta da se listići rašire i na kraju će čaj biti bolji.

04Za crni, zeleni, bijeli i oolong čaj koristite jednu  čajnu žličicu na 2,5-3 dcl vode, ovo može varirati ovisno o čaju i vlastitom ukusu.

05Za crni čaj voda bi trebala biti na temperaturi od 100 °C. Ne dajte da vode vrije predugo jer će to smanjiti količinu kisika u vodi, a kisik naglašava okus čaja. Isto tako na temperaturama ispod 90 °C crni čaj neće biti dobar (dovoljno intenzivan). Za zelene, bijele i oolong čajeve potrebna je temperatura vode od 70 °C do 80 °C. Na višim temperaturama čaj ima gorak okus.


Vrijeme držanja listića čaja u vodi varira od čaja do čaja, ali sve vrste čaja moraju biti u vodi barem 30 sekundi. Crni i oolong čajevi bi trebali biti u vodi 2-4 minute, zeleni i bijeli 2-3 minute. Ako čaj držite dulje u vodi obično postane gorak/trpkog okusa.

... koje su glavne razlike između čajeva za mršavljenje (zeleni, žuti, bijeli i oolong čajevi)?

- Djelovanje pojedinog čaja na metabolizam:
Oolong čaj potiče rad metabolizma čak i bolje od zelenog, no njegova prednost leži u činjenici da može odstajati duže (sporije oksidira) te bolje razbuđuje, jača što je bitno sportašima te općenito ljudima zahtjevnijih fizičkih i psihičkih aktivnosti.

Žuti čaj pak bolje djeluje na metabolizam od bijelog, dok mu je najveća prednost da ne spušta krvni tlak koliko bijeli čaj. Stoga Kuća čaja toplo preporuča konzumaciju bijelog čaja u kombinaciji sa žutim, zelenim ili pak oolong čajem za maksimalni efekt čišćenja tijela od toksina, ubrzanje metabolizma, smanjenja masnoća u krvi, čišćenja kože, tena, itd.

- Preporučeno vrijeme konzumacije pojedinog čaja:
Zeleni i oolong čaj se preporučuju konzumirati isključivo tijekom dana kao i žuti čaj, a bijeli se preporučuje konzumirati popodne i navečer jer opušta, spušta krvni tlak, pospješuje san…

- Preporučena dnevna količina konzumacije pojedinog čaja:
Zeleni i oolong čaj se preporučuju konzumirati u ograničenoj količini do 1 L dnevno, a žuti i bijeli čaj mogu se konzumirati gotovo neograničeno – što se više piju, djeluju bolje na organizam.

- Trajanje pojedinog pripremljenog čaja:
Kada se pripravi „ubojica masnoća“ – oolong čaj, on može odstajati najduže (od 4 do 6 sati), potom zeleni čaj (do 2 sata), a žuti i bijeli čaj mogu odstajati najmanje (do 1 sat).

- Antioksidativna svojstva pojedinog čaja:
Najistaknutija antioksidativna svojstva (borba protiv kancerogenih bolesti) od čajeva s najboljim učinkom za mršavljenje ima bijeli čaj, slijede ga oolong i žuti čaj te potom zeleni.

- Količina teina (kofeina) u pojedinom čaju:
Od čajeva za mršavljenje oolong čaj ima najviše teina (kofeina), zeleni ga ima u nešto manjoj količini, a žuti i bijeli čaj gotovo nemaju teina (kofeina). Oolong čaj stoga bolje razbuđuje od zelenog, a žuti i posebno bijeli čaj su odlični za uspavljivanje.

Od svih originalnih čajeva najviše teina (kofeina) svakako ima u pu-erh čaju te potom crnom čaju.

... za blagotvorni utjecaj čaja na sportske aktivnosti?

Ako niste znali: čaj daje energiju za kvalitetan sportski trening, sportašima pospješuje tjelesnu aktivnost i izdržljivost te ubrzava metabolizam i razgradnju suvišnih masnoća.
mod1mod2

PROIZVOĐAČI

st
wol

POVEŽIMO SE

Log In or Register

fb iconLog in with Facebook